2009-2010 Eğitim-Öğretim yılından beri Güz ya da Güz+Bahar ile sadece Bahar yarıyılı olmak üzere yılda iki kez başvurular kabul edilmekte idi. Ancak 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren yalnızca bir kez (Mart ayında) sadece Güz ya da Güz+ Bahar dönemleri için başvuru kabul edilecektir.15 Marttan önce Üniversite Farabi Kurum Koordinatörlüklerinin belirleyeceği tarihler arasında devam etmekte olduğun üniversitenin başvurularla ilgili yapmış olduğu duyuruları ( Farabi web sitesi ve afiş) takip ederek başvurunu belirtilen dönemde yapmalısın.

Başvuru için üniversitenin ilan ettiği başvuru tarihlerinde gerekli belgeleri kayıtlı olduğun üniversitenin Farabi Kurum Koordinatörlüğüne teslim etmen yeterlidir. Bu belgeler;

  • ADAY ÖĞRENCİ BAŞVURU FORMU ( 2 adet),
  • NOT ÇİZELGESİ/TRANSKRİPT (2 adet),
  • YABANCI DİL MUAFİYET BELGESİ  (Zorunlu Yabancı Dil Programı Uygulayan Bölüm/Program için kendi kurumlarından alacakları muafiyet belgesi),
  • SGK AYLIK PRİM VE HİZMET BELGESİ,
  • Çalışma bildirim dilekçesi ve NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ (2 adet)’dir.

Kayıtlı olduğun üniversitenin Farabi web sitesinden formları temin edebilirsin. 

Yaptığın başvurunun değerlendirilme sonucunu beklemelisin. Ön başvuru sonuçları üniversitenin Farabi web sitesinde KABUL ya da RED olarak ilan edilir. Başvurunun değerlendirilmesi iki aşamada yapılmaktadır. Birinci aşama da kayıtlı olduğun üniversite başvurunu değerlendirerek sonuçları web sitesinde ilan eder. Bu aşamada başvurusu kabul edilen öğrencilerin evrakları başvurduğu üniversiteye gönderilir. Ikinci aşamada değerlendirmeyi başvuruda bulunduğun üniversite kontenjanlarına göre yapar ve sonuçları kendi web sitesinde kabul/red olarak açıklar.

Kayıtlı olduğun üniversiteye fotoğrafının yer aldığı ÖĞRENCİ BAŞVURU FORMUNU (2 adet), hesap bilgilerinin yer aldığı ÖĞRENCİ YÜKÜMLÜLÜK SÖZLEŞMESİ (2 adet) ve derslerin eşleştirmelerinin yer aldığı ÖĞRENİM PROTOKOLÜNÜ (her yarıyıl için 3’er adet) teslim etmelisin.