Kayıtlı olduğun üniversite ile kabul edildiğin üniversitenin internet sitelerindeki duyuruları takip etmeyi alışkanlık haline getirmelisin. Ayrıca başvuru aşamasında belirttiğin e-posta adresi ve telefon numaranın aktif olmasına dikkat ederek maillerini sık sık kontrol etmelisin. Kayıt tarihleri ile ilgili herhangi bir duyuru yapılmamışsa kabul edildiğin üniversitenin Farabi ofisinden kayıtlarla ilgili bilgi almalı ve belirlenen kayıt tarihlerinde kaydını yaptırmalısın. Kendi üniversitende kayıtlarla ilgili yapman gerekenler şunlardır: a)Ders seçimi yapmaksızın boş kayıt yaptırmak B)Eğer harç yatırmakla yükümlüysen harcını kendi üniversitene yatırmak.
Öncelikle kabul edildiğin üniversite Farabi Kurum Koordinatörü ve Farabi ofis görevlileri ile tanışmalı, öğrenim protokolünün bir kopyası ile birlikte nerede kayıt yaptıracağını, kimlik kartını nereden temin edeceğini öğrenmeli, ders kaydı yaparken öğrenim protokolündeki derslerinin açılıp açılmayacağını kontrol etmelisin. Derslerin açılmaması, çakışması, kredilerin ve isimlerin değişmesi gibi sorunlar varsa ekle/sil formu düzenlemelisin. Ancak değişiklikler çok fazla sayıda ise yeniden öğrenim protokolü düzenleyebilirsin. Tüm bu konularda yapılacak ilk oryantasyon toplantısına katılarak ihtiyaç duyduğun bilgileri edinmiş olacaksın.
Seçmeli derslerin adlarının açıklanması sonrasında, bazı derslerin açılmaması, çakışması ya da gönderen üniversitenin ders müfredatının değişmesi dolayısı ile öğrenim protokolünde yer alan dersleri bırakmanı, değiştirmeni ya da yeni ders eklemeni sağlayan işlemdir. Bu işlemin yapılabilmesi için ekle-sil formunu eğitim öğretimin başlamasından itibaren bir ay içerisinde doldurmalısın. Forma, seni gönderen üniversitenin web sitesinden ulaşabilirsin. Hazırladığın formun geçerlilik kazanabilmesi için formu her iki üniversitenin bölüm koordinatörü /bölüm başkanı ile Farabi Kurum Koordinatörünün onaylaması gerekir. Bu nedenle ekle-sil formu düzenlemeden önce gönderen üniversitenin bölüm koordinatörü /bölüm başkanından onay almalı ve her iki Farabi ofisine bilgi vermelisin. Aksi takdirde onay almadan yapmış olduğun değişiklikler yürürlüğe girmez ve Yönetim Kurulu Kararın ekle-sil formu dikkate alınmadan hatalı çıkar, dolayısıyla ders denkliğin onaylanmaz.
Yönetim Kurulu, senin öğrenim protokolünde ve ekle/sil formunda belirttiğin dersleri Farabi öğrencisi olduğun üniversitede almana izin veren ve orada aldığın derslerden başarılı olduğun(alınacak dersler) takdirde öğrenim protokolünde karşılığına yazdığın derslerden(sayılacak dersler) de başarılı olduğunu kabul eden en önemli karar organıdır. Kısacası, derslerinin sayılması Yönetim Kurulu kararına bağlıdır.
Seçildiğin halde değişim programına katılma hakkından feragat etmek istersen, her iki üniversitenin de Farabi Kurum Koordinatörlüğünü bilgilendirip, gönderen üniversitenin Farabi Kurum Koordinatörlüğüne feragat dilekçeni vermelisin. Hastalık, kaza, ders denkliğinin sağlanamaması ve benzeri mazeret nedenlerine bağlı olarak değişimden faydalanamayan ve mazereti yükseköğretim kurumunca uygun görülen öğrenciler, mazeretleri sona erdikten sonra programdan faydalanabilirler.
Geçerli mazeretini bir dilekçe ile kendi üniversitenin Farabi Kurum Koordinatörlüğüne bildirdikten sonra geri dönmene izin verilir. Bahar dönemi bursun iptal edilir.
Bu durum hem gönderen üniversitenin hem de kabul eden üniversitenin onayına bağlıdır. 30 Kasımdan önce konuyla ilgili olarak gönderen üniversiteye başvuruda bulunmalısın.
Farabi Öğrencisi olarak kabul edildikten sonra yatay geçiş yaparsan bu durumu kendi üniversitenin Farabi ofisine bildirmelisin. Aksi taktirde hem yatay geçiş öğrencisi hem Farabi öğrencisi olarak görüneceğin için mezuniyetinde sıkıntı yaşayabilirsin ve adına burs ödemesi yapılırsa bunu iade etmek zorunda kalabilirsin.